Jak stworzyć skuteczny landing page – poradnik z przykładami

Chcesz stworzyć landing page, a nie wiesz od czego zacząć? Mam dla Was krótki poradnik z 7 prostymi krokami, które ułatwią to zadanie :-)

1. Chwytliwy i zwięzły nagłówek

Przyciągnij uwagę swojego odbiorcy dobrze skonstruowanym nagłówkiem. Pamiętaj, że to pierwszy element, na który zwraca uwagę odbiorca, dlatego warto stworzyć go w taki sposób, aby utkwił w jego pamięci na bardzo długo.

Przykład:

Zrzut ekranu 2014-08-29 o 10.40.34

2. Przejrzysty układ

Tworząc landing page zachowaj przejrzysty układ wszystkich elementów. Nie zapominaj, że cechą charakterystyczną landing page’a jest prostota. Zasada ta dotyczy zarówno układu graficznego jak i tekstów. Staraj się, żeby przeczytanie wszystkich informacji nie zajęło użytkownikowi więcej niż kilka minut.

Przykład:

skitch

 

3. Przyciągająca grafika

Przeciętny użytkownik Internetu odwiedza każdego dnia wiele stron, na których widzi tysiące zdjęć. Dlatego też przyciągnięcie jego uwagi nie jest prostym zadaniem. Zadbaj o to, żeby na landing page’u pojawiły się atrakcyjne i dobrej jakości grafiki. Pamiętaj również, że grafika musi być ujęta w kontekście, aby jak najlepiej przedstawić ofertę.

Przykład: 

Zrzut ekranu 2014-09-29 o 14.55.57

4. Formularz, który wyróżnia się na stronie

Umieszczenie formularza na landing page’u pozwoli Ci na uzyskanie bardzo ważnej korzyści – pozyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Zanim rozpoczniesz tworzenie strony zastanów się nad tym jakie dane chcesz pozyskać. Aby wyróżnić landing page na stronie umieść go powyżej linii zgięcia.

Przykład: 

landing page przykład

5. Mocne call to action

Dodaj na landing page wyróżniający się przycisk call to action. Wyróżnienie przycisku uzyskać, dopasowując odpowiednio kolor oraz wielkość. Komunikat na przycisku powinien zachęcać użytkownika do kliknięcia.

Przykład: 

landing page przykłady

6. Logo oraz brak menu

Nie zapomnij o umieszczeniu na landing page’u logo firmy. Dzięki temu Twoja strona będzie wyglądała wiarygodnie i wzbudzi zaufanie w odwiedzających.

Przykład: 

skitch (1)

7. Strona po konwersji

Zapomniałeś o stronie po konwersji? Nic straconego! Brak odpowiednio przygotowanej strony po konwersji jest bardzo częstym błędem. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że nie wszyscy wiedzą w jaki sposób można ją wykorzystać. Strona po konwersji może spełniać wiele funkcji, m.in. grzecznościową, informacyjną. Możesz ją też wykorzystać, np. do zachęcenia użytkowników do zapisu do newslettera. Jedno jest pewnie – nie zapominaj o niej!

Więcej pomysłów na wykorzystanie strony po konwersji na landing page’u znajdziesz w artykule: Strona po konwersji – jak ją dobrze wykorzystać? 

Przykład: 

Zrzut ekranu 2014-09-29 o 14.50.24

Co dopisalibyście do listy tych wskazówek?

W branży marketingu internetowego pracuje od 2012 roku. Skończyła filologię polską i bibliotekoznawstwo, a doświadczenie zdobywała w Blueberry Group, Landingi oraz pracując jako freelancer. Od zawsze fascynują ją treści, stąd w marketingu najbardziej lubi content. Prywatnie stara się dużo czytać, również książki dla dzieci ;)