Budowanie zaufania na landing page’u

Zaktualizowano: 8 lipca, 2020 Autor: Agata Rabsztyn
Spis treści rozwiń zwiń

    Zaufanie jest podstawą dobrych relacji i najważniejszym czynnikiem, który wypływa na decyzję klientów. Niestety w interencie brak bezpośredniego kontaktu znacznie ogranicza zaufanie. Wiele użytkowników nadal nie ufa transakcjom internetowym i boi się dokonywać zakupu lub pozostawiać swoje dane online. Dlatego walcząc o uwagę odbiorców należy skupić się na  elementach budujących wiarygodność firmy. Dzięki temu można wywołać określoną opinię u odbiorców, która pomoże podjąć decyzję i zmotywuje ich do konkretnych działań.

    Spis treści rozwiń zwiń

      1.  Logo

      Podstawowym elementem, który buduje wiarygodność firmy jest logo, dlatego nie może  go zabraknąć na landing page’u. Jest to znak, po którym użytkownicy identyfikują firmę, więc dodatkowo buduje rozpoznawalność marki. Logo udowadnia, że za akcją stoi konkretna firma, więc daje poczucie bezpieczeństwa. Powinno być umieszczone na landing page’u w widocznym miejscu, aby odbiorca od razu widział, kto jest autorem oferty.

      2. Nagrody

       

      Jeśli firma posiada jakiś sukces na swoim koncie – należy się nim pochwalić! Wyeksponowanie statuetek, certyfikatów czy wyróżnień dodatkowo potwierdzi kompetencje i profesjonalizm, co pozycjonuje firmę jako rzetelną. Pamiętaj jednak, aby przedstawiać tylko prawdziwe nagrody. W przeciwnym razie osiągniesz odmienny efekt i narazisz firmę na pośmiewisko. Nie jest łatwo oszukać klientów, a  raz utracone zaufanie będzie bardzo trudno odzyskać.

      3. Rekomendacje

      Ludzie niepewni decyzji, chętniej je podejmują kierując się wyborem innych osób. Opinie traktowane są jako drogowskazy ułatwiające wybór. To zjawisko zwane społecznym dowodem słuszności warto wykorzystać na landing page’u. Zamieść na stronie komentarze swoich zadowolonych klientów, które krótko opiszą wrażenia po skorzystaniu z oferty. Postaraj się, aby ich treść nie była ogólnym zachwytem, ale zawierała wartościowe informacje. Zaprezentowanie, jak produkt/usługa rozwiązał dany problem wywoła pożądanie u potencjalnego klienta. Uwiarygodnij przekaz, dodając zdjęcie autora. Fotografie uśmiechniętych postaci bardziej zwracają uwagę odbiorców i budzą większe zaufanie. Jeśli działasz w branży B2B opinie możesz zastąpić referencjami.

      4. Social Plugins

      Jeśli Twoja marka jest aktywna w social media, podkreśl to na Twoim landing page’u.  Wtyczki umożliwiające dzielenie się informacją na portalach społeczościowych nie tylko ułatwiają dzielenie się treścią, ale pokażą także, ile osób udostępniło je już znajomym.  Udostępnienia wskazują na liczbę osób zadowolonych z oferty, dlatego im jest wyższa, tym przekaz wyda się bardziej godny uwagi.  Wiarygodność podnosi także zamieszcznie facebookowego pluginu Facepile, który prezentuje zdjęcia profilowe Fanów. Prezentowanie realnych użytkowników, którzy są zwolennikami marki, potwierdzi autentyczność przekazu. Pokazanie ilości osób, z którymi już udało się nawiązać internetowe relacje, to kolejna forma społecznego dowodu słuszności na landing page’u. Pod wpływem grupy łatwiej jest podjąć decyzję.

      5. Realizacje

      Przekonaj potencjalnych klientów o profesjonalizmie zamieszczając rezultaty swojej pracy. Prezentacja gotowych produktów lub krótkie case study z wykonanej usługi przybliżą odbiorcom efekt, jaki mogą uzyskać. Na percepcję skutecznie działają liczby, prezentując imponujące wyniki, jakie udało się osiągnąć zbudujesz przewagę konkurencyjną.

      6. Bezpieczeństwo

      Problem z podjęciem decyzji o skorzystaniu z oferty często wynika z niepewności. Brak bezpośredniego kontaktu wywołuje pewne ryzyko. Zastanów się, co może wzbudzać niepokój u potencjalnych klientów i poszukaj rozwiązania, które go wyeliminuje. Uspokój odbiorców wstawiając np. informacje o kosztach przesyłki, formach płatności, gwarancji. Właśnie takich drobnych elementów uzupełniających ofertę oczekują odbiorcy.

      7. Społeczna odpowiedzialność biznesu

      Wiele firm włącza do swojej strategii społeczną odpowiedzialność biznesu. Koncepcja jest teraz bardzo popularna i doceniana przez świadomnych konsumentów. Każda proaktywność społeczna, charytatywna, czy ekologiczna stawia firmę w pozytywnym świetle. Jeśli więc działasz dodatkowo na tym polu, postaraj się zamieścić taką informację na landing page’u. Zbudujesz wizerunek przyjaznej i świadomej firmy, w którą warto zainwestować.

      Postaraj się, aby Twój landing page był wyposażony w przynajmniej jeden z powyższych elementów budujących zaufanie. Jest to skuteczny motywator dla zainteresowanych, ale jeszcze nie zdecydowanych odbiorców. Uspokojony klient poczuje się bezpieczniej i chętniej  skorzysta z oferty. Im większe zaufanie zbudujesz, tym więcej konwersji uzyskasz. Pomoże to także w wyrobieniu pozytywnych opinii na temat Twojej firmy i oferty, co zaprocentuje w przyszłości.