Call to action – niezbędnik każdego landing page’a

btn

Każdy landing page ma ściśle zdefiniowany cel: sprzedaż produktu, powiększenie bazy mailingowej, pozyskanie zapytań. Kluczem do realizacji tego celu jest call to action (CTA) – przycisk, który zachęca odbiorcę do kliknięcia w niego i prowadzi do akcji. Call to action to nic innego jak link, którego kliknięcie skutkuje finalizacją akcji (np. dokonaniem zakupu lub wysłaniem formularza) lub przekierowaniem użytkowników w pożądane miejsce (np. na inną stronę). Ponieważ kliknięcie w niego jest punktem docelowym wizyty użytkowników na landing page’u, element ten musi zdecydowanie wyróżniać się na stronie.

Zapewnij widoczność przycisku

CTA występuje w formie przycisku, który wyraźnie sygnalizuje kliknięcie w niego. Z reguły pojawia się w postaci prostokąta, który jest najbardziej charakterystycznym kształtem dla przycisku.

Przycisk może również występować w bardziej oryginalnej formie, jednak decydując się na inny kształt trzeba upewnić się, że nie zleje się on z grafiką, a użytkownicy rozpoznają w nim klikalny element.

CTA powinien mieć wystarczająco duży rozmiar, aby był widoczny i łatwy w kliknięciu. Zbyt mały przycisk gubi się na stronie, a więc nie komunikuje odbiorcom, że to on jest tu najważniejszym elementem. Oczywiście trzeba zadbać, aby nie przesadzić z jego wielkością, która może przytłoczyć odbiorców. Przycisk powinien mieć wystarczająco duży rozmiar, aby być widocznym przy skanowaniu wzrokiem strony. W obrębie przycisku stosuj puste przestrzenie, które nie będą odwracały uwagi od tego elementu i jeszcze bardziej wyodrębnią go na stronie.

Wyróżnij mocnym kolorem

Uwagę użytkownika przyciąga także kolor. Dlatego przycisk powinien mieć wyraźną barwę, która wyróżni ten element na stronie. Kolor powinien kontrastować z tłem, na którym znajduje się przycisk. Trzeba tak dobrać odcień, aby pasował do całego landing page’a i jednocześnie wyróżniał się wśród innych barwnych elementów strony.

Przekonaj skutecznym tekstem

Charakterystyczny wygląd przycisku, który przyciągnie wzrok odbiorców to dopiero połowa sukcesu. Trzeba również przekonać ich do kliknięcia w niego, dlatego umieszczony na nim napis pełni bardzo istotną rolę. Tekst przycisku wzywa do działania, dlatego występuje w formie rozkazującej i składa się z kilku krótkich wyrazów. Powinien zawierać słowa, które wyraźnie informują, co stanie się po kliknięciu, np. Kup – dokonanie zakupu, Wyślij – wysłanie zapytania.

Dlatego należy odpowiednio dobrać wyrazy, aby precyzyjnie wskazać efekt kliknięcia i jednocześnie zachęcić odbiorców do działania. Dzięki temu nabiorą pewności, że akcja jest bezpieczna i nie wiąże się z dodatkowym ryzykiem.

Stosuj dodatkowe zachęty

Dobre efekty przynosi stosowanie zachęt, które są dodatkowym bodźcem do kliknięcia. Zbyt ogólny komunikaty ma mniejszą siłę przekonywania. Lepsze rezultaty można osiągnąć stosując dłuższe, ale precyzyjne, zawierające dodatkową wartość wyrażenia, np. Pobierz e-book za darmo, Zapisz się na darmowy webinar.

Używaj tylko jednego CTA

CTA jest elementem landing page’a, który nie potrzebuje konkurencji. Na stronie powinien więc być umieszczony tylko jeden przycisk. Zamieszczenie kilku różnych przycisków dezorientuje użytkowników i zmniejsza szansę na kliknięcie w którykolwiek z nich. Cel strony jest tylko jeden, dlatego do jego realizacji powinien prowadzić tylko jeden przycisk.

Znajdź odpowiednie miejsce

Idealnym miejscem na call to action jest przestrzeń widoczna bez przewijania strony, czyli powyżej linii zgięcia ekranu.  W przypadku długich landing page’y, warto powtórzyć ten sam przycisk w dolnych partiach strony, aby ułatwić akcję na każdym etapie przekonywania odbiorców do jej wykonania. Dzięki temu zwiększysz szanse na kliknięcia.

 

Projektując landing page należy poświecić czas na skonstruowanie skutecznego przycisku, który zapewni dużo konwersji. Pamiętaj, żeby na samym końcu sprawdzić, czy jego kliknięcie prowadzi do pożądanej akcji. Nawet najlepszy przycisk nie zapewni efektu, jeśli będzie kierował użytkowników w błędne miejsce.

Na stanowisku Account Managera na co dzień pomaga, doradza i edukuje Użytkowników w temacie idealnych landing page’y. Jako absolwentka Ekonomii o specjalności Komunikacja w biznesie na UE w Katowicach, współtworzy także strategie marketingowe w firmie. Po godzinach planuje kolejne podróże w różne strony świata.

  • http://www.informatykapodkarpacka.pl katatonia

    Zdecydowanie najgorsze co może być, to nie sprawdzenie, dokąd przycisk prowadzi. Irytacja potencjalnych klientów – bezcenna ;)

    • http://www.landingi.com admin

      Zdecydowanie! Chyba nawet od tego powinniśmy rozpocząć ten artykuł ;)