Checklista landing page – sprawdź zanim opublikujesz

checklista landing page

Jeżeli jesteś marketerem, właścicielem firmy lub właśnie stworzyłeś swój pierwszy landing page – ta checklista jest dla Ciebie! Specjalnie dla wszystkich, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem i optymalizacją landing page przygotowaliśmy krótką checklistę, która jest pomocna w pracy! Możesz ją wydrukować lub zapisać na dysku, by mieć zawsze pod ręką, gdy będziesz przygotowywał kolejny landing page. Poniższa checklista zawiera zbiór informacji na temat tego o czym nie można zapomnieć i co należy zrobić, aby nasz landing był skuteczny. Jestem przekonany, że niniejsza checklista przyda się niejednej osobie.

 

checklista landing page

 

Checklista powstała na bazie naszej wiedzy i  doświadczenia w tworzeniu skutecznych landingów na potrzeby kampanii marketingowych naszych klientów. Pomysł na usystematyzowanie tej wiedzy wykrystalizował się w grudniu ubiegłego roku, przy okazji przeprowadzonej przez nas akcji darmowej recenzji landingów dla użytkowników naszej aplikacji. Sama akcja spotkała się z niemałym zainteresowaniem. W przeciągu zaledwie dwóch tygodni otrzymaliśmy kilkaset stron docelowych do oceny, co skutecznie przeorganizowało system pracy w naszym zespole.

 

Poniższa checklista zawiera 30 elementów, na które należy zwrócić uwagę tworząc stronę docelową. Została ona podzielona na sześć osobnych bloków tematycznych, aby łatwiej w określonych obszarach móc wdrożyć poprawki.

 

Treści

  • Dopasowanie treści
    Nagłówek koresponduje z przekazem marketingowym?
  • Język korzyści
    Korzyść mówi co to daje, nie jakie jest.
  • Wypunktowane korzyści
    Przejrzyście przedstawione korzyści.
  • Unique Selling Proposition
    Dlaczego Twoja oferta jest wyjątkowa?
  • Jeden cel
    Strona skupia się na realizacji jednego celu.
  • Rekomendacje
    Opinie klientów potwierdzające korzyści.
  • Dodatkowe informacje
    Wszystko co ważne do świadomego skorzystania z przedstawionej propozycji.

Design

  • Prosty układ strony
    Ogólne wrażenie jakie sprawia landing page.
  • Grafika dobrana do tematyki
    Grafika współgrająca z przekazem strony.
  • Logo
    Użycie firmowej identyfikacji wizualnej.
  • Ogólna estetyka
    Czy landing jest utrzymany we współczesnej stylistyce?
  • Wyróżniające się CTA
    Przycisk call-to-action jest czytelny i łatwy do zlokalizowania.

User Experience

  • Responsive Web Design
    Dopasowanie landing page do urządzeń mobilnych. Widoki mobilne
  • Minimalizm
    Czy landing zawiera tylko niezbędne informacje?
  • Wskazówki wizualne
    Użycie elementów skupiających uwagę na call-to-action.
  • Czas ładowania strony
    Czy strona nie jest przeładowana skryptami i nieskompresowaną grafiką? Sprawdź używając np. Google PageSpeed.
  • Brak elementów rozpraszających uwagę
    Strona nie zawiera m.in. nawigacji, linków zewnętrznych czy odnośników do social media.

Formularz

  • Korzyści płynące z wypełnienia formularza
    Dodatkowy opis, wzmocnienie nagłówka.
  • Walidacja
    Pola wymagane w formularzu.
  • Adekwatne CTA
    Treść call-to-action jest adekwatna do treści nagłówka.
  • Prosty formularz (w procesie zbierania leadów)
    Unikaj zbędnych pól, które mogą obniżyć konwersję.
  • Autoresponder
    Automatyzacja kontaktu po konwersji.

Zapoznaj się z instrukcją, która pomoże dopasować formularz kontaktowy i dodać np. autoresponder – link.

Strona po konwersji

  • Czy została stworzona?
    Przekierowanie użytkownika po wypełnieniu formularza lub dokonaniu określonej akcji np. płatności.
  • Zawiera dodatkowe korzyści
    Post conversion marketing np. profile social media, dodatkowe wartościowe dla użytkownika informacje.
  • Dynamiczne treści
    Automatyczne uzupełnieie zgodnie z danymi z formularza. Dodawanie dynamicznej treści w Landingi

Ustawienia dodatkowe

 

Ile spośród tych 30 punktów spełnia wasz landing page? Dajcie znać :)

 

Checklista do pobrania pod adresem:
http://zrob.dobrylanding.pl/checklista-landing-page

 

checklista landing page

 

Jeżeli landing page w dalszym ciągu nie spełnia Twoich oczekiwań i  próbowałeś już wszystkiego – skontaktuj się z mną [email protected] Postaram się pomóc ;)

Growth Manager w Landingi. Każdego dnia przeszukuje internet w poszukiwaniu nowych landingów. Prywatnie mąż i ojciec, fan nowych technologii i sportów walki. Uzależniony od tatuaży i Twittera.