Co czytają Landingi?

once-upon-a-time-719174_1280

Porównaliśmy sobie ostatnio profesjonalne miejsca, w których chętnie bywamy w sieci. My, czyli ludzie – Landingi. Postanowiłam podzielić się z Wami listą często odwiedzanych przez nas adresów. Część na pewno znacie, inne może będą dla Was nowe, fascynujące, inspirujące? Mam nadzieję!

(Zanim zacznę: programiści nie chcieli się wypowiedzieć. Tajni agenci ;))

Zastanawiałam się, jak pogrupować media, blogi i fora, które nawiedzamy jako czytelnicy. Według tematyki? Czasem bywa to trudne, większe media nie ograniczają się do jednego tematu. Według języka? Polski i angielski, słabe kryterium, bo większość marketerów supersprawnie porusza się w obydwu narzeczach. A może…

… może w ten sam sposób, w jaki zbierałam wiedzę? Pytając po kolei: grafików, CEO, człowieka pozostającego w stałym kontakcie z klientem i siebie samą?

Gdzie szukają inspiracji nasi graficy

1. http://www.smashingmagazine.com/ – przypuszczam, że ten adres znacie? Profesjonalny blog o technologiach i projektowaniu stron, niezbędnik każdego, kto zajmuje się designem online. Prowadzony w języku angielskim.

2. http://www.awwwards.com/ – źródło inspiracji dla projektantów. Tutaj jedni ludzie umieszczają swoje projekty po to, by poddać je ocenie innych ludzi. Mało tekstu, dużo obrazu i kopalnia pomysłów.

3. http://land-book.com/ – tutaj powinni zaglądać projektanci landing page’y. Galeria stron prezentujących produkty.

4. http://lapa.ninja/ – kolejna kopalnia ciekawych “stron lądowania”.

Po jakich stronach wędrują myśli naszego CEO

1. http://chiefmartec.com/ – blog Scotta Brinkera, poświęcony nowym technologiom oraz temu, jak zmieniają one marketing, zarządzanie i kulturę. Duża dawka wiedzy na najwyższym poziomie. (blog w języku angielskim)

2. http://marketingdlaludzi.pl/ – blog firmy 4people, skupiony przede wszystkim wokół reklamy w systemie Google, e-mail marketingu oraz social media.

3. https://www.groovehq.com/blog – blog firmy dostarczającej aplikację pozwalającą efektywniej odpowiadać na zapytania, problemy klienta (help desk). Piszą często i dużo o tematach dotyczących zarówno prowadzenia startupu, samej aplikacji jak i zagadnieniach związanych z tzw. “customer success”. Co piątek odpowiadają na pytania skupionej wokół bloga społeczności internautów. (anglojęzyczny)

4. http://www.totango.com/blog/ – Na blogu dzielą się zarówno wiedzą, doświadczeniami, jak i szczegółami z życia firmy. Tematy oscylują wokół zagadnienia customer success. Totango dostarcza aplikację służącą zarządzaniu relacjami z klientem. (blog anglojęzyczny)

Co interesuje naszego Customer Success Managera?

1. http://inbound.org/– tym razem nie blog, a społeczność profesjonalistów w marketingu. Tu można zadać pytanie i otrzymać odpowiedź. Po angielsku.

2. https://growthhackers.com/ – społeczność i baza wiedzy marketingowej w jednym (najgorętsze wpisy z różnych stron sieci ;)). Także dla anglojęzycznych.

3. http://www.helpscout.net/blog/ – znowu mamy blog firmy dostarczającej aplikację typu help desk. Anglojęzyczny, o bardzo szerokiej tematyce – od narzędzi nowoczesnego marketera, przez psychologię sprzedawania online, aż po… wpływ muzyki na naszą kreatywność.

Kim inspiruje się autorka wpisu?

Ja jestem marketer starej daty i lubię teorię. Byle dużo i mądrze. Surfuję po sieci i zostaję tam, gdzie mnie ugoszczą ciekawym, dobrze napisanym tekstem, ale w kilka miejsc wracam częściej:

1. https://kotarbinski.wordpress.com/ – cenię ten blog, ponieważ autor z jednej strony zna i rozumie narzędzia nowoczesnego marketingu, z drugiej jednak nie pozwala im sobą zawładnąć, pamiętając o tym, że prawdy podstawowe są stałe. Aha – pisze pięknym językiem. Jasno i zrozumiale.

2. http://paweltkaczyk.com/pl/ – Paweł Tkaczyk to najlepszy opowiadacz historii wśród polskich marketerów. A ja cenię sobie takie podejście do tematu :)

3. http://nowymarketing.pl/ – na pewno znacie i bywacie. Ja też…

 

O właśnie? A jakie marketingowe i webdesignerskie strony Wy odwiedzacie najczęściej? Podzielcie się proszę :)

Współpracuje z Landingi.pl. Zawodowo pasjonuje ją marketing, w szczególności siła, z jaką do odbiorcy przekazu przemawiają słowa: im prostsze, tym skuteczniejsze. W wolnym czasie - a jakże - czyta i pisze książki.