Sprzedawać treścią, czyli jak napisać tekst reklamowy

Jak napisać tekst reklamowy

Elementem landing page’a, który przekazuje największą wartość informacyjną jest tekst. Jego celem jest oddziaływanie na zachowanie odbiorców, które wyraża się podjęciem konkretnej akcji, np. przekonanie do zakupu, wypełnienia formularza. W poniższym artykule przedstawimy kilka zasad, które pokażą, jak napisać tekst reklamowy na landing page i przekonać potencjalnych klientów do działania.
Z tekstu dowiesz się jak stworzyć skuteczny tekst na landing page.

Stosuj zasadę odwróconej piramidy

W tekstach marketingowych obowiązuje zasada odwróconej piramidy, według której treści powinny zostać zaprezentowane według ich ważności. Jeżeli czytelnika nie zainteresuje już pierwsza korzyść zawarta w przekazie, zostanie on uodporniony na kolejne, nawet jeśli będą one bardziej interesujące. Dlatego najważniejsze informacje należy umieścić na początku przekazu. W przypadku landing page’a istotne korzyści oferty powinny znajdować się w wypunktowaniach. Pierwszy punkt przedstawia najciekawszą i praktyczną wzmiankę na temat produktu czy usługi, a kolejne są dopełnieniem zalet. Rozpoczęcie od najważniejszych treści wzbudzi zainteresowanie i przekona odbiorcę do przejścia dalej. Jeśli na tym etapie nie znajdzie nic interesującego, opuści stronę.

jak napisać tekst reklamowy

Sprzedawaj językiem korzyści

Skup się na sposobie prezentacji. To nie cechy, a korzyści, a najlepiej konkretne wartości, które zapewni produkt,  przekonują klientów do podjęcia decyzji. Zobrazuj odbiorcy jaki problem rozwiąże produkt, w czym może mu pomóc, jaką jakość mu dostarczy, np.

Cecha: Krem zawiera składniki odżywcze
Wartość: Krem wygładza skórę twarzy zapewniając uczucie komfortu

Dostarczając odbiorcy konkretne uzasadnienie, dlaczego to on właśnie powinien skorzystać z oferty, ułatwisz mu podjęcie decyzji. Cechy i parametry również stanowią ważną wartość informacyjną, jednak te elementy będą istotne dla klienta dopiero po zainteresowaniu się ofertą, dlatego zgodnie z zasadą odwróconej piramidy, mogą zostać umieszczone w dalszej części przekazu.

Znajdź unikalną cechę oferty

Znajdź wartość, która wyróżnia ofertę spośród innych. To podstawa budowania przewagi konkurencyjnej. Zastanów się, jaki element stanowi o unikalności Twojej oferty i wyeksponuj go w treści. To, jak podkreślisz zalety Twojej oferty, będzie miało wpływ na to, czy odbiorca skorzysta z propozycji, czy przejdzie do konkurencji. I pamiętaj – prezentujesz ofertę, a nie firmę!

Wywołuj emocje

Szybki sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów to bazowanie na emocjach. Odwołując się w tekstach do uczuć, odbiorca łatwiej wczuje się w potrzebę posiadania produktu. Emocje powodują bowiem bogatszy i intensywniejszy kontakt produktem. W końcu reklama emocjonalna tworzy więź między reklamowanym towarem a odbiorcą, a także odwraca uwagę od szczegółowej analizy technicznych właściwości produktu. Postaraj się, aby treść landing page’a wprowadzała w odpowiedni nastrój, który stanowi bodziec do skorzystania z oferty. Pozytywne efekty osiągniesz pisząc obrazowo, dzięki czemu uruchomisz wyobraźnię odbiorcy, która zaprezentuje mu wizję korzyści, jakie odniesie po skorzystaniu z oferty, np. Poczuj się szczupła i piękniejsza latem!

Minimum formy, maksimum treści

Internauci przeglądają strony bardzo szybko. Statystycznie mamy jedynie 4 sekundy, aby przekonać odwiedzającego stronę do zapoznania się z przekazem. Czas to jest coś, co ludzie cenią sobie najbardziej. Dlatego długie, rozbudowane opisy na landing page’u można całkowicie wyeliminować. Wybierz najbardziej wartościowe, ciekawe fragmenty i przedstaw je w formie krótkich zdań. Pierwsze informacje dostarczane użytkownikowi powinny być zwięzłe i konkretne, aby w jak najbardziej oszczędny sposób prezentować najważniejsze atuty. Unikaj więc zbędnych opisów, wyrazów, przymiotników, które nie dostarczają wyraźnej wartości.

Pozycjonowanie – zbieraj dodatkowy ruch

Pamiętaj, że jednym ze źródeł ruchu na landing page’u jest wyszukiwarka. Pisząc tekst postaraj  się, aby zawierał słowa kluczowe, po których będą mogli Cię wyszukać Twoi potencjalni klienci. Więcej o pozycjonowaniu znajdziesz w artykule Reklama w Internecie: AdWords, pozycjonowanie czy mailing?

Przygotowując teksty na landing page stawiaj na ich jakość, a nie ilość. Estetyczny wygląd to pierwszy krok do zainteresowania odbiorców. Drugi to odpowiednio dobrane słowa, wyrazy, zdania, które mogą mieć ogromną siłę perswazyjną i nakłaniać do określonych ruchów. Pamiętaj, skuteczny tekst ma wywołać motywację do czytania i zachęcać do działania.

Na stanowisku Account Managera na co dzień pomaga, doradza i edukuje Użytkowników w temacie idealnych landing page’y. Jako absolwentka Ekonomii o specjalności Komunikacja w biznesie na UE w Katowicach, współtworzy także strategie marketingowe w firmie. Po godzinach planuje kolejne podróże w różne strony świata.