Jak zaprojektować mobilny landing page

device

Skuteczny landing page nie ogranicza się jedynie do zaprojektowania strony, która będzie świetnie wyświetlać się na ekranie komputerów. Należy również pamiętać, że użytkownicy korzystają z Internetu przez urządzenia mobilne. Dlatego strona docelowa powinna wyświetlać się poprawnie na telefonach komórkowych i tabletach. Zwykła strona może okazać się zbyt trudna w nawigacji. Dlatego przedstawiamy zasady, które pomogą zoptymalizować landing page pod wyświetlacze urządzeń mobilnych.

Dowiedz się jak poprawnie przygotować mobilny landing page.

Jedna kolumna

Ze względu na bardzo ograniczoną przestrzeń, landing page mobilny powinien mieć prostą konstrukcję. Dostosowując więc stronę docelową staraj się, aby wszystkie elementy znajdowały się w jednej kolumnie. Wówczas zawartość landing page’a będzie bardziej widoczna, czytelna i łatwiejsza w odbiorze. Zadbaj także, aby przewijana strona nie była zbyt długa – maksymalnie 2-3 zgięcia.

Ograniczona treść

Ekrany wyświetlaczy urządzeń mobilnych są dużo mniejsze niż komputera. Teksty, które dobrze wyglądają na standardowym landing page’u mogą okazać się zbyt mało czytelne na ekranie telefonu komórkowego, co utrudni lub wręcz uniemożliwi odbiór. Dostosowując tekst do landing page’a mobilnego należy ją ograniczyć do minimum i pozostawić tylko najważniejsze punkty. Zwróć także uwagę na czcionki, które muszą być wystarczająco duże i czytelne, najlepiej umieszczone na kontrastującym tle.

Dostosowane grafiki

Grafiki należy sformatować tak, aby poprawnie wyświetlały się w zależności od szerokości ekranu. Nie powinny być zbyt duże, aby nie zajmować całego ekranu, ale nadal wyraźnie widoczne na stronie docelowej. Na mobilnym landing page’u należy zrezygnować ze zbyt dużej ilości grafik i najlepiej skupić się na jednym najważniejszym obrazie.

Duży call to action

Projektując landing page mobilny należy pamiętać, że użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych inaczej niż z komputerów. Przede wszystkim poruszają się po ekranie dotykowo. Dlatego call to action, jako najważniejszy element landing page’a, powinien mieć wystarczająco duży rozmiar, który bez problemu umożliwi użytkownikom kliknięcie w niego palcem. Aby zdecydowanie odznaczał się na stronie, wyróżnij go kontrastowym kolorem, który nie zmiesza go z innymi elementami. Zadbaj także, aby umieszczony był powyżej linii zgięcia (czyli w nieprzewijanej części landing page’a). Dzięki temu użytkownik od razu będzie wiedział, jaką akcję ma wykonać. Pamiętaj, że w okół call to action nie powinno być żadnych linkowanych elementów, aby użytkownik dotykając przycisk przez pomyłkę nie trafił na odrębną stronę.

Białe przestrzenie

W strategicznych miejscach landing page’a umieszczaj białe przestrznie, które wprowadzą ład na stronie. Można je zastosować w obrębie loga marki i wymienionych korzyściach oferty. Niezbędne jest, aby znajdowały się w okół przycisku call to action. Brak jasnych przestrzeni powoduje bałagan na landing page’u i utrudnia użytkownikom wykonanie konkretnej akcji.

Krótki formularz

Jeżeli Twój landing page składa się z formularza zadbaj, aby był maksymalnie krótki. Pamiętaj, że użytkownicy nie poruszają się po ekranie za pomocą myszki, tylko dotyku, dlatego zbyt duża liczba pól może sprawiać użytkownikom trudność w wypełnieniu. Dodatkowo strona będzie wymagała dłuższego przewijania. Krótki formularz będzie łatwiejszy w obsłudze i zapewni większą liczbę pozyskanych lead’ów.

 

Aplikacja Landingi umożliwia w prosty sposób dostosować landing page do urządzeń mobilnych. Wystarczy w edytorze zaprojektowanego landinga kliknąć na ikony wyświetlaczy i przenieść elementy wystają poza obszar ekranu mobilnego, a następnie przeedytować jego zawartość zgodnie z powyższymi wskazówkami. Zajmie to tylko chwilę, a pozwoli zwiększyć ruch na landing page’u. Dlatego nie trać klientów i zawsze pamiętaj, aby dostosować swój landing page do różnych rozmiarów wyświetlaczy.

Na stanowisku Account Managera na co dzień pomaga, doradza i edukuje Użytkowników w temacie idealnych landing page’y. Jako absolwentka Ekonomii o specjalności Komunikacja w biznesie na UE w Katowicach, współtworzy także strategie marketingowe w firmie. Po godzinach planuje kolejne podróże w różne strony świata.