Landing page dla Pizza Hut – hot or not?

Dużo piszemy o tym, że każdy landing page powinien być przemyślany oraz powinien zawierać niezbędne 5 elementów po to, żeby był skuteczny. Nie bójcie się – nie zmieniliśmy nagle zdania i nadal się z tym zgadzamy. Trzymanie się pewnych zasad jest oczywiście ważne. Jednak jeszcze lepiej, jeśli ktoś potrafi w ciekawy i kreatywny sposób wykorzystać dane reguły do potrzeb swojej kampanii. Dlatego też chcemy Wam pokazać przykłady dwóch landing page’y dla Pizza Hut, które niekoniecznie ściśle wpisują się w zasady. Za to z pewnością w ciekawy sposób wykorzystują materię, jaką stanowi strona docelowa.

Przykład #1

Reklama – post na Facebooku

Twórcy pierwszego landing page’a za cel obrali sobie zaprezentowanie oferty promocyjnej i wydaje się, że zrobili to bardzo dobrze. Mamy tu przykład fajnej, przyciągającej wzrok odbiorcy kreacji graficznej. Wszystko zostało sprawnie skomponowane – landing page jest przedłużeniem komunikatu reklamy (Facebook), co możecie zobaczyć powyżej. Tekst postu stanowi w tym przypadku interesująca zapowiedź tego, co fani mogą zobaczyć w miejscu, w którym “wylądują” po kliknięciu w link.  Zastosowanie landing page’a do tego typu akcji jest dobrą metodą, ponieważ po przejściu na stronę dostajemy dokładnie to co zostało nam obiecane – w tym przypadku są to szczegóły promocji. Gdyby odesłano użytkownika do strony www, można by go bardzo łatwo stracić.

Do zastanowienia

Jest jedna rzecz, której tutaj brakuje – ciekawe czy zauważyliście? Chodzi oczywiście o przycisk CTA. Od razu nasuwa się pytanie: czy każdy landing page musi mieć ten element? Jeśli naszym celem jest przekonanie użytkownika do wykonania akcji – nie ma innej opcji i przycisk musi być. Tutaj można by się bronić tym, że landing page miał na celu jedynie przekazanie informacji na temat oferty promocyjnej. Jednak czemu nie wykorzystać szansy na otrzymanie wartościowej wiadomości zwrotnej np. w postaci adresu e-mail?

Do zapamiętania

  • Staraj się utrzymać ciągłość pomiędzy komunikatem i kreacja graficzną reklamy i landing page’a.

Przykład #2

Drugi landing page przygotowany został również dla kolejnej akcji promocyjnej  Pizza Hut. Tak naprawdę można potraktować ten landing page, jako swego rodzaju przejściową stronę, wprowadzającą użytkownika do wykonania akcji. Umieściliśmy ten przykład głównie do tego, aby zainspirować Was do dodawania na swoje landing page filmów wideo. Landing page sprawdzi się jako miejsce dystrybucji filmów. Dodatkowo wideo zawsze będzie stanowić element angażujący odbiorców.

Do zapamiętania

  • Jeśli masz pomysł na wykorzystanie filmu wideo na swoim landing page’u – nie bój się tego! Pamiętaj również, że możesz to zrobić za pomocą naszej aplikacji.

Jak widać landing page można wykorzystać na różne sposoby i do wielu akcji, również tych prowadzonych w Social Media. Co ważniejsze, można też pokusić się o tworzenie landing page’y nieszablonowo i bardziej kreatywnie. Mimo tego, że brakuje w opisanych przykładach pewnych elementów – co nie wszystkim musi się podobać – puszczamy przyjazne oko do twórców obu landing page’y, ponieważ ogólny pomysł na te landingi  jest interesujący.  A jak podoba się Wam? :)

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł i chcesz samodzielnie stworzyć landing page załóż darmowe konto i wypróbuj aplikację Landingi.

W branży marketingu internetowego pracuje od 2012 roku. Skończyła filologię polską i bibliotekoznawstwo, a doświadczenie zdobywała w Blueberry Group, Landingi oraz pracując jako freelancer. Od zawsze fascynują ją treści, stąd w marketingu najbardziej lubi content. Prywatnie stara się dużo czytać, również książki dla dzieci ;)