Nagłówek w tekstach reklamowych – poradnik dla początkujących

Nagłówek w tekstach reklamowych

Nagłówek jako  integralna część landing page’a, pełni wiele funkcji. Przede wszystkim powinien zwracać uwagę czytelników. Starannie dobrany możne dotrzeć do wyselekcjonowanej grupy potencjalnych klientów, pozostać w ich pamięci na długo, a nawet skłonić do skorzystania z oferty. Jego głównym zadaniem jest również określenie kategorii produktu, którego dotyczy reklama. Nagłówek wraz z ilustracją są pierwszym elementem skupiającym uwagę czytelników. Należy więc go wykorzystać w formie wstępu do dalszej treści. Powinien być na tyle interesujący, aby odbiorca zechciał pozostać na naszej stronie docelowej. Nagłówek w tekstach reklamowych zawsze sprawia jakiś kłopot, ponieważ każdy chce, aby był chwytliwy i wpadający w pamięć. A stworzenie takiego nagłówka nie jest prostym zadaniem!

Jak tego dokonać? Ktoś kiedyś powiedział: „Daj im jakość. To najlepszy rodzaj reklamy.” Stworzenie dobrego pod względem jakości nagłówka powinno być zadaniem, każdego twórcy tekstów reklamowych, któremu zależy na osiągnięciu sukcesu. Nie jest to rzecz jasna proste. Przygotowaliśmy krótką listę typów nagłówków, które pomogą w realizacji tego celu.

Typy nagłówków

Ze względu na wiele funkcji, jakie pełni, wyróżnia się nagłówki:

  •      Zainteresowanie samym sobą,
  •      Nagłówek informacja,
  •      Nagłówek ciekawość,
  •      Nagłówek wskazujący na nowość,
  •      Nagłówek emocjonalny,
  •      Nagłówek typu „rozkaz”,
  •     Nagłówek typu „przechwałki”.

1. Nagłówek –  zainteresowanie samym sobą

strona docelowa reklama nagłówek

Nagłówki „zainteresowanie samym sobą” nawiązują do korzyści, które można uzyskać przy zakupie produktu. Odwołują się do zainteresowania czytelnika samym sobą. Nagłówek, który proponuje coś, czego odbiorcy pragną sprawi, że znajdą oni czas na pozostanie na stronie.

2. Nagłówek informacja

Nagłówek typu „informacja”, jak nazwa wskazuje, przekazuje pewną wiadomość. Są stosowane przede wszystkim w celu przedstawienia nowych zastosowań i ulepszeń produktów, bądź w przypadku towarów wchodzących na rynek.

strona docelowa nagłówek

3. Nagłówek ciekawość

Kolejna forma „ciekawość” odnosi się do nagłówka, który intryguje. Zatrzymuje dłuższy wzrok na reklamie wtedy, gdy odbiorca ma czas na zapoznanie się z kolejnymi elementami. Wykorzystuje wówczas jego zainteresowanie, aby zachęcić go do zapoznania się tekstem reklamy.

Screenshot_63

4. Nagłówek „wskazujący na nowość”

Nagłówek „wskazujący na nowość” zwiększa skuteczność reklamy, ponieważ w dobie ogromnej ilości różnorodnych produktów, klienci szukają coraz to nowych rozwiązań.

reklama nagłówek

5.  Nagłówek emocjonalny

Z kolei emocje w nagłówku są wykorzystywane do prezentacji produktów, które skuteczniej reklamuje się za pomocą uczuć. Zdarza się również, że nacechowany emocjami nagłówek jest wstępem do racjonalnych argumentów znajdujących się w dalszej treści.

strona docelowa nagłówek

6. Nagłówek typu rozkaz

„Nagłówek-rozkaz” poprzez sugestie wskazuje ludziom, jakie działania powinni podjąć. Forma niekonwencjonalna wyróżnia pewną cechę produktu, której czytelnik się nie spodziewał, przez co pobudza ciekawość.

landing page nagłówek

7. Nagłówek typu „przechwałki”

Ostatni typ nagłówka – „przechwałki” często zawiera słowa „jedyny”, „niepowtarzalny”, „wyjątkowy”, co pozycjonuje produktu na wyższej pozycji w porównaniu z konkurencją.

Screenshot_65

Odpowiedni dobór nagłówka powinien być dostosowany zarówno do treści przekazu jak i grupy docelowej reklamy. Przekazuje wówczas dokładnie to, co jego odbiorcy chcieliby usłyszeć. O skuteczności wymienionych typów nagłówka można oczywiście dyskutować, np. nagłówki typu “przechwałki” niekoniecznie mogą się sprawdzić w świecie, w którym ciągle słyszymy, że coś jest najlepsze i jedyne w swoim rodzaju.

 

Na stanowisku Account Managera na co dzień pomaga, doradza i edukuje Użytkowników w temacie idealnych landing page’y. Jako absolwentka Ekonomii o specjalności Komunikacja w biznesie na UE w Katowicach, współtworzy także strategie marketingowe w firmie. Po godzinach planuje kolejne podróże w różne strony świata.