Narzędzia ułatwiające pracę marketera i nie tylko

narzędzia ułatwiające pracę marketera

Wklejanie screenów do Painta, czy zapisywanie ciekawych materiałów w zakładkach przeglądarki zdecydowanie nie ułatwia pracy. Dlatego też przygotowałam listę prostych narzędzi, które w większości są dostępne za darmo i znacznie ułatwiają pracę marketera i każdej osoby, która w pracy korzysta z Internetu. W mojej codziennej pracy niejednokrotnie pomagają mi ogarnąć podstawowe działania, a zdarzyło się, że nawet uratowały mi życie ;-)

Zapraszam!

1. Screeny

  • Awsome screenshot

Ten program możesz dodać do przeglądarki, np. Google Chrome, czy Firefox. Jego zaletą jest to, że można od razu dołączyć do screenu strzałki, teksty, czy też zaznaczyć jakiś obszar (tak jak na obrazku poniżej).

Link do narzędzia: Awsome screenshot

Darmowe

narzędzia ułatwiające pracę marketera

  • Full page screen capture

Narzędzie przydatne szczególnie jeśli potrzebujesz na szybko zrobić screen całej strony www. Jedno kliknięcie i screen jest gotowy bez konieczności przewijania, czy zaznaczania strony. Jest to dodatek do Google Chrome.

Link do narzędzia: Full page screen capture

Darmowe


2. Social media

  • Canva

Jeśli potrzebujesz na szybko grafikę do, któregoś z profilu social media lub na bloga – zdecydowanie polecam Canvę. Za jej pomocą przygotujesz bardzo fajne jakościowo i atrakcyjne grafiki. Canva udostępnia wiele materiałów (ikonki, obrazki) i szablonów do wykorzystania. Więcej na temat jej zalet pisałam tutaj.

Zrzut ekranu 2014-09-11 o 11.48.56

Link do narzędzia: Canva

Darmowe (oprócz zdjęć, które kosztują 1$, ale nie musisz z nich korzystać)

  • AP social media image maker

Proste narzędzie, z którym dostosujesz zdjęcia tak, żeby poprawnie wyświetlały się w social media. Szybko przygotujesz za jego pomocą post na Facebooka, czy cover photo.

Link do narzędzia: AP social media…

Darmowe

Alternatywa – Resize it

  • 20% tekstu

Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe na Facebooku jest to narzędzie niezbędne. Wiadomo, że różnie z Facebookiem bywa i jeden reklamy, które mają więcej tekstu niż wymagane 20% na grafice hulają i nic się nie dzieje. Jednak lepiej sprawdzić to wcześniej niż potem poprawiać, czy denerwować grafików ;-)

Link do narzędzia (trzeba zalogować się na Facebooka): Facebook text overlay

Darmowe

  • Buffer

Prowadzisz profil na Facebooku, Google+, LinkedIn i Twitterze i potrzebujesz czasem zaplanować post, np. na weekend? Buffer będzie dla Ciebie ułatwieniem. Jest prostym narzędziem, a dodatkowo można go dodać do przeglądarki, jako dodatek. Dzięki temu jednym kliknięciem możesz dodawać do swoich profili ciekawy content, na który trafisz w sieci.

Link do narzędzia: Buffer

Darmowe i Premium (Wersja darmowa ma ograniczenia. Można dodać tylko po jednym profilu z każdego kanału)


3. Zapisywanie rzeczy “na później”

  • Pocket

Znasz to uczucie, kiedy trafiasz na coś ciekawego, np. artykuł, ale nie masz czasu w danej chwili  go przeczytać, a potem o nim po prostu zapominasz? Ja też to znałam dopóki nie odkryłam Pocketa. Bardzo go polecam, bo dodawanie kolejnych stron z fajnym contentem do zakładek wprowadza chaos. W Pockecie można sobie grupować materiały na: artykuły, video, czy obrazki oraz dodawać tagi. Dodatkowo można sobie dodać go do przeglądarki, co jest jeszcze większym ułatwieniem.

narzędzia ułatwiające pracę marketera

Link do narzędzia: Pocket

Darmowe


4. Dostosowanie do mobile

  • Viewport Resizer

Jest to dodatek do przeglądarki, który pozwala na sprawdzanie jak strona będzie wyglądała na danej szerokości wyświetlacza, np. na smartfonie, czy tablecie. Dzięki temu narzędziu szybko możesz sprawdzić, czy dana strona wyświetla się prawidłowo na wszystkich typach urządzeń.

narzędzia ułatwiające pracę marketera

 

Link do narzędzia: Viewport Resizer

Darmowe


5. Content&Copywriting

  • BuzzSumo

Narzędzie w wersji darmowej pozwala na sprawdzenie, np. tego, który z artykułów z bloga zyskał najwięcej polubień, czy udostępnień. Za jego pomocą znajdziesz też najbardziej wpływowych ludzi (np. blogerów), działających w obrębie danego tematu. Są to funkcje dostępne w darmowej wersji tego narzędzia.

narzędzia ułatwiające pracę marketera

Link do narzędzia: BuzzSumo 

Darmowa i płatna wersja

  • Content Idea Generator

Jeśli zdarza Ci się czasem brak weny i nie możesz wymyślić tytułu do wpisu na bloga, czy tytułu e-maila albo po prostu nie masz pomysłu na tekst –  spróbuj skorzystać z tego narzędzia. Jest co prawda dostępne tylko w języku angielskim, ale może posłużyć za inspirację. A czasem można się po prostu trochę pośmiać z takich propozycji jak: “”What the Amish Can Teach You About Landing Pages”.

narzędzia ułatwiające pracę marketera

Link do narzędzia: Content Idea Generator

Darmowe


Bez jakich narzędzi nie wyobrażacie sobie codziennej pracy? P.S. I nie mam tu na myśli ekspresu do kawy ;-)

W branży marketingu internetowego pracuje od 2012 roku. Skończyła filologię polską i bibliotekoznawstwo, a doświadczenie zdobywała w Blueberry Group, Landingi oraz pracując jako freelancer. Od zawsze fascynują ją treści, stąd w marketingu najbardziej lubi content. Prywatnie stara się dużo czytać, również książki dla dzieci ;)