Skąd kierować ruch na landing page – poradnik dla początkujących

Jak już dobrze wiesz landing page (strona docelowa) to typ prostej strony, która skupia się na przekonaniu odbiorcy do wykonania jednej określonej czynności – pobrania e-booka, zapisu do newslettera, skorzystania z oferty itp. Landing page jest wykorzystywany przede wszystkim w różnych typach kampanii online (płatnych), takich jak np. reklamy na Facebooku, e-mail marketing, czy też reklamy w Google AdWords. Właśnie w taki sposób jest generowany ruch na landing page. Ruch możesz pozyskiwać również w sposób bezpłatny, umieszczając bannery na swojej stronie www, blogu, czy te udostępniając link na profilach Twojej firmy w social media.

Dlaczego warto kierować ruch na landing page?

Zaletą landing page’a jest to, że jest on skupiony na jednej akcji, więc o wiele łatwiej przekonać odwiedzającego do jej wykonania. Na zwykłej stronie www znajduje się wiele odnośników, wiele wezwań do akcji, co sprawia, że trudniej skupić uwagę odbiorcy tylko na jednym celu, na którym aktualnie najbardziej nam zależy. Na landing page’u jest to możliwe.

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Porównanie landing page’a i strony www

W tym poście przygotowałam, krótki przegląd najłatwiejszych pomysłów na pozyskiwanie ruchu na landing page:

Skąd kierować ruch na landing page?

PŁATNE

1. Paid Search

Paid search to nic innego jak płatne wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika konkretnego zapytania. Płatne wyniki wyszukiwania w Google są to reklamy tworzone za pomocą Google AdWords.

Tak naprawdę nie wiemy co właściwie chce uzyskać internauta, wpisujący zapytanie w wyszukiwarkę. Nie mamy pewności, czy jego celem rzeczywiście jest zakup, czy być może chce się jedynie zorientować w danym temacie. Jeśli jego intencja jest w jakiejś mierze sprecyzowana łatwiej będzie nam przekonać go do skorzystaniu z naszej oferty, stosując landing page, na którym umieścimy tylko jedną, sprecyzowaną ofertę.

Przykład:

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Przykład płatnych wyników wyszukiwania

Warto doczytać:

 2. E-mail marketing

Kolejnym ze sposobów na pozyskanie ruchu jest wykorzystanie landing page’a w kampaniach e-mail marketingowych. Jak to zrobić? Wystarczy, że w projekcie graficznym mailingu czy newslettera uwzględnisz miejsce na call to action, po którego kliknięciu odbiorca wiadomości przejdzie na landing page, zamiast na stronę główną. Jest to dobry kierunek, szczególnie jeśli w mailingu proponujesz swoim klientom kupon rabatowy, katalog z produktami, czy też chcesz odesłać ich do konkretnej oferty.

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Przykład mailingu z wykorzystanie CTA, kierującego do landing page’a

Warto doczytać:

 3. Facebook Ads

Dlaczego warto zastosować landing page w reklamach na Facebooku? Kierowanie ruchu z reklam na landing page ma jedną, bardzo dużą zaletę – sposoby targetowania. Facebook pozwala na bardzo sprecyzowane kierowanie reklam do określonych grup docelowych ze względu na wiele parametrów:

  1. Geograficzne, jak kraj, województwo, miasto.
  2. Demograficzne, czyli wiek, płeć, data urodzenia czy status w związku.
  3. Zainteresowania, a wśród nich ogólne kategorie oraz możliwość zmniejszenia grupy docelowej, dzięki zawężeniu kategorii do określonych słów kluczowych, związanych z zainteresowaniami. Możemy więc dotrzeć do osób lubiących konkretne rzeczy: książki, muzyke, czy dane strony internetowe.
  4. Miejsce pracy, wykształcenie i języki, którymi posługują się użytkownicy.
  5. Połączenia – reklama może być skierowana wyłącznie do fanów danej strony, do osób, które nie należą do grupy fanów, a także do znajomych fanów.

Jak widać możliwości jest wiele, co pozwala na dokładne sprecyzowanie informacji, które zamieścisz na landing page’u.

Landing page możesz zastosować w reklamach skierowanych na cel:

  • Kliknięcia powodujące przejście do witryny
  • Konwersje w witrynie
  • Post promowany (jeśli post zawiera link)

Przykład:

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Przykład reklamy na Facebooku – kliknięcia powodujące przejście do witryny

 

DARMOWE

Zdobywanie ruchu na landing page’u nie musi być tylko płatne. Możesz również posiłkować się miejscami w sieci, do których masz dostęp i nic Cię to nie kosztuje – stroną www, profilami social media, czy też blogiem firmowym.

4. Call to action na stronie/blogu

Pierwszym z darmowych sposobów pozyskiwania ruchu na landing page jest umieszczenie bannerów lub linków na własnej stronie www, czy blogu. Taka forma nic nie kosztuje. Możesz ją wykorzystać, np. jeśli prowadzisz akcje promocyjne, wprowadzasz nową ofertę i chcesz sprawdzić, czy będzie na nią zapotrzebowanie lub chcesz pozyskać subskrybentów do swojego newslettera.

Przykład:

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Przykład benneru umieszczonego na blogu

 5. Wpisy gościnne

Jeśli prowadzisz działania content marketingowe, np. aktywnie dzielisz się swoją wiedzą i opiniami, pisząc posty gościnne na różnego typu portalach, czy blogach możesz również tam umieszczać linki do swoich landing page’y. W takich miejscach zazwyczaj mamy do czynienia ze sprecyzowaną grupą docelową, dlatego też kierowanie ich na specjalnie przygotowany i dostosowany do nich landing page jest bardzo dobrą opcją do przetestowania.

Przykład:

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Fragment wpisu gościnnego z linkiem, kierującym do landing page’a

 6. Social media

Jeśli prowadzisz firmowy profil na Facebooku lub Twitterze możesz udostępniać link z landing page’em w postaci postów. Jeśli Twój budżet jest ograniczony będzie to forma zdobywania bezpłatnego ruchu na stronie. Takie działanie sprawdzi się szczególnie w przypadku stron, służących do zapisu na newsletter, czy pobranie darmowych materiałów – raportów, e-booków, infografik.

Przykład:

Skąd brać ruch na landing page - Landingi blog

Przykład posta na Facebooku z linkiem do landing page’a

Tak jak w przypadku strony domowej, jej stworzenie i uruchomienie nie jest jednoznaczne z tym, że ruch sam się będzie generował. Podobnie jest w przypadku landing page’a, który niejednokrotnie spełnia również rolę części tradycyjnej strony www. Ruch trzeba po prostu generować, a ten organiczny wspomagać różnego typu działaniami, m.in. tymi wymienionymi w tym artykule.

Które źródło ruchu będzie wg Ciebie najskuteczniejsze?

W branży marketingu internetowego pracuje od 2012 roku. Skończyła filologię polską i bibliotekoznawstwo, a doświadczenie zdobywała w Blueberry Group, Landingi oraz pracując jako freelancer. Od zawsze fascynują ją treści, stąd w marketingu najbardziej lubi content. Prywatnie stara się dużo czytać, również książki dla dzieci ;)