Skuteczny landing page – poznaj jego podstawowe elementy

skuteczny landing page

Skuteczny landing page – czy to możliwe?

Landing page to tylko jedna strona, która ma w ciągu kilku chwil przekonać odwiedzających do skorzystania z oferty. Dysponujemy więc niewielką ilością miejsca oraz ograniczonym czasem Klienta, dlatego nie możemy pokusić się o długie wyjaśnienia, przekonania i prezentacje. Odpowiedź na pytanie, co powinien zawierać skuteczny landing page nie jest prosta. Wszystko zależy rzecz jasna od produktu/usługi, którą zamierzamy na landing page’u sprzedać. Sprawdźcie więc, czego w takim razie na pewno nie może zabraknąć na landing page’u:

1. Nagłówek

Pierwszym elementem landing page’a, który wita odwiedzających jest nagłówek. W formie krótkiego zdania kontynuuje informację zawartą w reklamie i wprowadza w treść landing page’a. Nagłówek musi być zrozumiały i interesujący, ponieważ to on zadecyduje, czy użytkownik przejdzie do pozostałych części przekazu.

2. Najważniejsze wartości

Kolejnym elementem informacyjnym jest wypunktowanie w formie krótkich zdań najważniejszych wartości, które dostarczy produkt/usługa. Te elementy mają wyróżnić ofertę na tle konkurencji. Internauci nie czytają, a skanują informacje znalezione w Internecie, dlatego ważne jest umiejętne i oszczędne gospodarowanie przestrzenią z treścią. Więcej przeczytasz w artykule: Sprzedawać treścią, czyli jak stworzyć skuteczny tekst na landing page.

3. Call to action

Najważniejszym elementem jest przycisk akcji – call to action. Celem landing page’a jest tak nakierować odbiorców, aby kliknęli właśnie w ten przycisk, ponieważ to on prowadzi do sfinalizowania akcji. Dlatego należy zadbać, aby zdecydowanie wyróżniał się na stronie rozmiarem i kolorem, a napis umieszczony na nim zachęcał do kliknięcia. Landing page powinien być wyposażony w jeden konkretny przycisk akcji, który w przypadku długich landing page’y może zostać powtórzony w niższych partiach strony.

4. Grafika

Wyróżniającym elementem landing page’a jest atrakcyjna grafika. Ważne jest, aby była dopasowana do treści, wówczas odwiedzający nawet bez zapoznania się z tekstem będzie wiedział, jaki jest temat landing page’a. W zależności od charakterystyki oferty, najlepiej jest przedstawić produkt/usługę ujętą w kontekście.

5. Rekomendacje

Umieszczenie na landing page’u rekomendacji pozwala na zwiększenie wiarygodności firmy. Krótkie przedstawienie opinii, zaprezentowanie konkretnych realizacji lub zdobytych nagród stanowią potwierdzenie kompetencji firmy, które przełożą się na większe zaufanie odbiorców i ułatwią podjęcie decyzji o skorzystaniu z oferty.

Każdy landing page przedstawiający ofertę powinien zostać wyposażony w powyższe elementy. Pamiętaj, że najważniejsze z nich – nagłówek, wartości i przycisk call to action – powinny znaleźć się w obszarze dostępnym bez przewijania strony. Poniżej tego obszaru mogą znaleźć się dodatkowe informacje, do których dotrą najbardziej zainteresowani odwiedzający. W efekcie powstanie dobrze skonstruowany, skuteczny landing page.

grafika blog

Na stanowisku Account Managera na co dzień pomaga, doradza i edukuje Użytkowników w temacie idealnych landing page’y. Jako absolwentka Ekonomii o specjalności Komunikacja w biznesie na UE w Katowicach, współtworzy także strategie marketingowe w firmie. Po godzinach planuje kolejne podróże w różne strony świata.